רס"ן אלון אריה

בשואה

נולדתי בגרמניה בהמבורג, אישית לא הרגשתי שום התנכלות או אנטישמיות. אני מבין שאבא שלי ידע בדיוק מה שקורה. לאבא הייתה אחות באנגליה והיא שלחה "הזמנה" (Permit)  שאפשר לנו למעשה להגר לאנגליה. לאבא שלי ולמשפחה היו דרכונים ונתינות ליטאית. כאשר נסענו בבדיקת דרכונים בגבול הולנד, יהודים עם נתינות גרמנית הורדו מהרכבת, לנו נתנו להמשיך בגלל הנתינות הליטאית. שתי אחיותיי הבוגרות עלו לארץ ישראל מספר שנים לפני כן.
באנגליה גרנו בעיר "דונקסטר" אצל אחותו של אבי. בגרמניה לאבי הייתה חנות אבל באנגליה למעשה היינו על חשבון אחותו של אבי. באנגליה למדתי בבית ספר, היחס היה טוב מאוד אבל היה לי קשה בלימודים. לאחר פרוץ המלחמה בתי ספר נסגרו למספר חודשים והיו קשיי פרנסה וכך צורפתי לקבוצת ילדים במסגרת עליית הנוער. נסענו דרך צרפת, במרסי עלינו על אוניה שהביאה אותנו לביירות, לאוניה קראו "פטריה". מביירות נסענו לחיפה באוטובוסים. לאחר הגעתנו נשלחתי למוסד הנוער הדתי ליד כפר חסידים שהיה בית ספר חקלאי. לא השתלבתי במסגרת הדתית ואחרי כשנתיים הועברתי למושב שדה יעקב שם עבדתי כשנה אצל אחד האיכרים.
לאחר שעזבתי את שדה יעקב גרתי בתל אביב ועבדתי כשלושה חודשים במוסך רכב. ניסיתי להתגייס לצבא הבריטי ב- 1943 אבל נדחיתי בגלל שהייתי צעיר מדי ולא היו לי הורים בארץ שיכלו לחתום על הסכמתם לגייס אותי. אז הוצע לי להתגייס לפלמ"ח וכמובן הסכמתי. הייתי מגויס שנתיים עד גיל 19 וכאשר עברתי למילואים של הפלמ"ח התנדבתי והתגייסתי לצבא הבריטי והוצבתי בגדוד השביעי של הבריגאדה. שירתי שנה ושוחררתי בבלגיה וחזרתי לארץ.

תקומה

חזרתי ב- 1946 ועברתי לירושלים, שם עבדתי בעבודות שונות כ- 9 חודשים וגרתי במעון של חיילים משוחררים. ב- 1947 לאחר הכרזת האו"מ התחילו מהומות ובפגישה מקרית של מכר הגעתי חזרה לפלמ"ח. השתתפתי בליווי שיירות לירושלים, השתתפתי בקרבות לטרון. אחרי ההפוגה השנייה הועברתי לחטיבה 7. אחרי שנה בחטיבה 7 ביקשתי לעבור לחיל האויר.

בשחקים

ביקשתי להתקבל לקורס טיס אבל בגלל בעיות בריאות צורפתי לקורס אלחוטני אויר מס' 1. הקורס התקיים בבסיס סירקין, את הקורס סיימתי ב- 1952. לאחר סיום הקורס הועברתי לבסיס תל נוף לטייסת 103. בטייסת הייתי אלחוטאי ראשי עד 1960, טסתי על מטוסי דקוטה, B17, מטוסי נורד ומטוסים נוספים. השתתפתי במטוס המוביל במטס הצנחה במיטלה במבצע קדש.
ב- 1960 הועברתי לכנף 4 לתפקיד קצין קשר, בתפקיד זה שרתי 3 שנים. לאחר תום התפקיד יצאתי ל"שנת בגרות" להשלמת תעודת בגרות. למעשה זו הייתה ההזדמנות הראשונה שלי ללמוד באופן מסודר מאז הגעתי לארץ.
לאחר השלמת הלימודים הועברתי למפקדת חיל האויר ל"אויר 6" קשר ושליטה, מאוחר יותר הועברתי ל"אויר 1", שרתי בתפקיד זה עד השחרור. השתחררתי בגיל 45 ב- 1972 בדרגת רס"נ.

לאחר השחרור

אחרי השחרור התחלתי לעבוד במשרד הביטחון, במפא"ת בתפקיד אחראי על איסוף מידע. במשרד הביטחון עבדתי 22 שנה עד גיל 67. בתקופה זו וגם אחריה הייתי מתנדב במשטרה באגף התנועה עד גיל 81.
מגיל 80 אני גר במשען בחולון בדיור מוגן.
יש לי שני ילדים, 7 נכדים ונין אחד.