סגן רייזנר אליעזר בסטי

מתוך מפעל ההנצחה הממלכתי "יזכור" לזכר הנופלים במערכות ישראל

סגן רייזנר אליעזר (בסטי)  בן דויד-תיאודור והנרייטה. נולד ביום ט' בכסלו תר"ץ (11.12.1929) במודרה שבצ'כוסלובקיה. עלה לארץ בעליה בלתי- ליגאלית בשנת .1939 למד במוסד החינוכי "אהבה" אשר בקרית- ביאליק והמשיך את לימודיו בבית-הספר המקצועי טיץ אשר ביגור. היה חבר ב"הגנה", בתנועת "הנוער העובד" ובקלוב- התעופה. היה צנוע בהליכותיו ומסור למשפחתו ולביתו. לפני גיוסו לצה"ל עבד במסגרת פיקוד-הדרום ובמאי 1948 גויס. שירת בבטחון-שדה והחל מאוגוסט 1950 בחיל-האויר. בדצמבר 1951 סיים קורס-טיס בהצטיינות. מגיל רך שאף להיות טייס, ועוד בהיותו בן שמונה, חזה במפגן-אויר ומסר פרחי-שדה כמתנה לטייס כדי שיוכל לראות אוירון מקרוב. במאי 1953 השתתף הוא עצמו במפגן-אויר ולאחר שרואיין נתבקש להצטלם בישיבה במטוס כדי להנציח את דמותו של גיבור ישראל, אבל הוא לא הסכים באמרו בחיוך: "בשביל שוויץ ?" ולאחר-מכן הוסיף: "בעצם אני נמוך - בכוונה, כדי להטעות את האויב שיחשוב כי יש לנו מטוס ללא טייס". היה אהוב על חבריו, מפקדיו ופקודיו. רציני בכל דרכיו אך יחד עם זה עליז ושמח. הגיע לדרגת סגן. ביום כ"ו באב תשי"ג (7.8.1953) יצא למילוי תפקיד ולא חזר. מצבה לזכרו הוקמה בחלקת-הנעדרים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. המשפחה הקימה לוח על קבר-אביו בבית-הקברות בחוף-הכרמל בחיפה - לא הרחק מן המקום בו נפל במצולות-ים.

בשנת 1986 נמצאו חלקי מטוס "מוסקיטו" בים באזור חוף הכרמל. לאחר בדיקה התברר שאלה חלקי מטוסם של אליעזר רייזנר ויהודה כ"ץ שהתרסק בים בשנת 1953.

לאחר חיפושים ממושכים בקרקעית הים של המחלקה לארכיאולוגיה תת-ימית ברשות העתיקות ובשיתוף חיל הים ובעידוד ותמיכת היחידה לאיתור נעדרים בצה"ל, נמצאו גופותיהם של אליעזר רייזנר ויהודה כ"ץ. ביום י"ג בחשון תשס"ב (30.10.2001) הובא אליעזר למנוחת עולמים בטקס צבאי מלא בבית העלמין הצבאי בקרית-שאול.